Wednesday

Fakta Terbaru

assalamualaikum..


semenjak aku dah kerja ni dah makin popular lak aku (ayat syok sendiri). yelah dulu terperuk je kat asrama sampai orang kampung sendiri pun aku tak kenal. bukan setakat orang kampung je dengan sedara sendiri pun aku tak kenal. parah betol. aku tak kenal dorang, dorang pon tak kenal aku. soalan tipikal bila orang datang kedai,




'eh kak yam (mak sedara aku), nie anok sape eh? dok pernoh nampok pon'


'laa nie anok sah ni, hok duduk kat pantai tuuuu'


'ohhh laa ade anok dare doh nisah tu, dok pernah nampok pon'




see? takde orang kenal aku pun wuwuwuww. asal ade orang datang je mesti tanya soalan macam tu sampai aku pun dah naik bosan grrr. tapi takpe glemer jugak aku. kang nasib-nasib ade gak makcik nak buat aku menantu dorang. ohh tak boley laa makcik, saye dah berpunya huahua. bajet ade je orang nak buat aku menantu kan.


tapi satu yang aku pelik orang kat kampung aku ni tak makan nasik ke apa. hari-hari beli goreng pisang dengan keropok lekor. kalau petang-petang aku tak kesah ngat ah yela memang biasa la orang makan benda-benda macam tu kan buat minum petang. tapi dah tengahari pon beli goreng pisang kejadahnye.


yang aku tengok golongan yang datang membeli dekat kedai aku ni biasanya adalah dari golongan makcik-makcik bini orang semua. muka sama je aku tengok hari-hari datang beli goreng pisang. maka dapat aku konklusikan di sini bahawa


perempuan zaman sekarang pemalas nak masak.


kehkeh. ada sapa-sapa tak setuju? ni dari pemerhatian aku je tau, haha. peace!




:eh? takkan bace je? komen la sekali!:

11 kanak-kanak riang:

Mohd. Hafiz bin Abdul Aziz said...

beli goreng pisang pun salah~ XD haha~ bukan malas tuh~ cuma nak senang~ kih2

athirahzaki said...

@Mohd. Hafiz bin Abdul Aziz
hakhak, bukan salah laa.
cuma pelik jer, kan tengahari time orang makan nasik.
cakap jela malas, haha.

Mohd. Hafiz bin Abdul Aziz said...

tak pun tengah berjimat~ XD beras tade~

athirahzaki said...

@Mohd. Hafiz bin Abdul Aziz
haha, ye gak kan?
betol la kot, haha.

Mohd. Hafiz bin Abdul Aziz said...

tiap ari wat pemerhatian~dahsyat~ XD

athirahzaki said...

@Mohd. Hafiz bin Abdul Aziz
iyee, dah hari-hari muka sama je datang beli,
malas nak masak la tu kan?
hahaha.

Anonymous said...

Act, I x setuju yang pompuan zaman skang x pandai memasak!

mane laa tau anak dier yang nak makan ke, ade orang datang ke, nak bagi orang tukang makan ke... ape ke...

btw, skati diorang laa nak makan nasi tengah hari ke ape....

no offence,but ni apa I fikir laa...

athirahzaki said...

@Anonymous
err, cik anon,
rilek okey cik anon.
saje jer suka-suka tulis macam tu.
no butthurt okey.
chill jela.
bukan isu negara pon.
peace.

Anonymous said...

eh, macam mana u tau I ni cik?
act, I ni lelaki tau x!
ni bukan butthurt namanya,
cuma I nak cakap yang I x setuju tentang fakta terbaru u yang pompuan zaman skang pemalas nak masak!
tu je!

sorry kalau cara yang I tulis ni macam ada nada marah sket! peace ok!

athirahzaki said...

@Anonymous
erm. okey.
saye gurau2 je.
jgn marah mcm tu.
saye berblog bukan nak bagi orang jadi marah kat saye. T__T
thanks for the comments ok. :)

Anonymous said...

my pleasure! ;)