Friday

makan kimchi awak?

Assalamualaikum..


dat smile~

haa, hari ni aku nak cerita pasal eatyourkimchi. what? pebenda eatyourkimchi tu? makan kimchi awak? no no no, eatyourkimchi ni adalah website kepunyaan sepasang suami isteri yang guide tentang life di korea iaitu Simon dan Martina Stawski, ohh serta their cute dog named Spudgy. diorang ni asalnya duduk Kanada, tapi dah pindah Korea masa 2008 aku baca dalam wiki laa. 

mulanya aku just search-search mv je since tu jela kerja aku sekarang, layan youtube, tetiba terbukak satu video dari diorang ni named Kpop Music Mondays : T-ara - Yayaya. ingatkan dorang cover lagu tu, sebab dah tajuk macam tu. rupa-rupanya dorang mereview lagu-lagu tu dari segi video, dance dan english dalam setiap lagu. part paling aku suka masa dorang buat parody dari lagu tersebut. serious kelakar gila. kalau sekali lagu tu merapu macam tak make sense langsung contoh lagu Yayaya tu memang kena kaw-kaw punya dari diorang. 

dorang gak ada bagi giveaways like t-shirt or CD dalam Kpop Music Mondays ni. aku nakkkkkkkkkk, tapi sebab aku baru tengok je video tu padahal video tu dapat lama pun dorang upload maka takde chancelah. kalau dorang baru upload macam lah kau dapat =.=  macam mana laa aku baru jumpa video dorang sekarang padahal setiap masa duk layan youtube tu.

anyway, si Martina ni adalah seorang VIP dan fan gila dengan TOP. yayy kita geng! haha. ada satu video tu aku tengok derang dapat masuk backstage Inkigayo dan jumpa macam-macam group. paling best sekali dapat jumpa Big Bang which TOP pun ada sekali n dapat cakap dengan GD! waaaaaaaaaa so lucky. i is super jealous you know. 

video dorang ni bukan cuma review lagu dan mv Kpop je, tapi gak ada pasal life dorang di Korea, makanan Korea dan banyak lagilah. tapi yang jadi feveret aku sekarang adalah Kpop Music Mondays tu je sebab kelakar especially Dr. Whattheexherfriggnname entah betul ke tak eja hahaha





jealous gila tengok World Date with SHINee. you girls were damn lucky to meet the lovely Key. wuuuuuuuu *fangirl jealous mood : on*

okay bye.



:eh? takkan bace je? komen la sekali!:

0 kanak-kanak riang: